onsdag den 6. juni 2012

Grundlovsdag på sundet

Dmi havde lovet hård vestenvind hele dagen, men med muligheden for at ligge i læ af land skulle det nok gå. Båden drev ca 1 knob og mens jeg kasterfisker på første drev begynder ekkoloddet at bippe og blimme. På skærmen tegner sig en mindre bule fisk. Straks er der hug og en noget lille torsk kommer op.




Dagen i gennem fiskes der på de små buler og det giver en kærkommen lejlighed til at lære det nye lod at kende, samt øve i at ramme bulerne. Desværre fik jeg ikke fotograferet de største buler som var 3-4 meter høje. Der havde jeg for travlt med at fiske.
En del af stimerne viste sig at være mindre sild, som allerede nu turer rundt tæt på indsejlingen til Københavns havn.
Torskene var ikke særligt huglystne, men samtlige jeg fangede var mundkroget.



Da vejret så forholdsvis roligt ud, sejlede jeg ud til sejlrenden i håbet om at finde nogle lidt større fisk. Det gav fisk men stadigt små. Vinden trak op og det var helt klart på tide at sejle ind mod læ af land igen.

Dagens bedste fisk var en krabbefyldt torsk på 3,9 kg. Den og de fleste af dagens torsk huggede på ophængerfluen, som var juletræet bundet på str. 2/0 med store guldøjne. Ganske få tog blinket som var 60 gr. wiggler i kobber eller rød/sort toby.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar