fredag den 18. maj 2012

17. Maj - Alt for tidligt op

De seneste dage har jeg haft et stygt anfald af fiskefeber. Enten har vinden været for hård, eller også har jeg haft gøremål somhar forhindret mig i at komme på vandet. En aftale om at jeg først skulle hente ungerne om formiddagen åbnede mulighed for fiskeri tidligt morgen. Valget stod lidt mellem hornfisk eller putsø. Så kl. 03 stod jeg op og satte kurs mod Simons som åbner kl 04.30.
Der var voldsom vind så jeg affiskede den halvdel af søen som var lidt i læ. Efter et par timer fik jeg hug af en mellemfisk, det var meget opsat på at stikke ind under nogle grene. Efter lidt udløb var den klar til landing. 1,8 kg fin putfisk.


Desværre blev det ikke til flere. Et par gutter havde valgt at fiske mod den kraftige vind, og jeg skal da lige love for at de blev belønnet for deres indsats. Masser af fisk hev de op.
Jeg skal klart blive noget bedre til put fiskeriet. Med penge til fiskekort + benzin, ville jeg have kunnet sejle til barsebæk og trolle en hel dag. Men pyt. Det tog den værste fiskefeber. Fisken blev brugt til en billedserie om rensning af fisk.



og samme dag blev den efter kryddersaltning, varmrøget med citronskal og frisk chili.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar